New York / Manhattan del 3


Gårdagens väder var mulet men varmt, som gjort att kolla in varuhusen. Vi tog en promenad till Macy's, ett enormt varuhus med kläder, skor, kosmetika, väskor och gud vet vad. Bara att strosa runt bland alla kläder i fantastiska och ordnade färgskalor är ett nöje i sig. Jag blir stressad av att det finns så himla mycket att jag faktiskt inte blev sugen på något alls, men kul att ögonshoppa.





Det blev ett lite irrande hit och dit vår sista heldag i New York. Mycket vill man ju se, det blev lite svårt att bestämma för vad, till sist enades vi om ett besök i Central Park. Vi letade oss fram till subways röda linje och nu börjar vi bli riktigt duktiga på att åka updown eller downtowv och de olika linjerna hit och dit.



 Hittade ett café i svensk anda.





Vi bodde ju vid Central Park förra året och jag måste säga att här uppe trivs vi mycket bättre. Här är lugnare och lite mer i min stil.








Dagen sprang iväg och på väg hem till hotellet slank en bit pizza ner, det är i alla fall billigt.


I går skötte sig min mobil sig exemplariskt så i värsta ösregn gav vi oss åter ut till Times Square och jag kunde fota lite kvällsbilder.





Typiskt att det skulle ösregna, men bara att bita ihop och bli lite blöt.






I morse när vi vaknade sken solen igen. Liten kort tur hann vi med innan vi ska bege oss till flygplatsen för kvälls /  nattflyg hem till Stockholm.








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Livet i kappsäck

Roadtrip: Las Vegas till Laguna Beach Los Angeles

Roadtrip: Seattle till Las Vegas