Miami Beach


Nu har vi lämnat trevliga västkusten och kört över Everglades. Dagens bilresa tog bara ett par timmar så vi kunde ta det väldigt lugnt då incheckning inte var förrän vid 15 - tiden. Vi åkte den fina vägen ner mot Napels och såg många trevlig beacher utmed vår resväg. Det som jag trodde var Napels från Sanibel visade sig vara Bonita Beach som man nog absolut skulle kunna besöka någon annan gång.
Självklart stannade vi till på den rastplats där vi förra året såg en alligator och jag halvt hysteriskt bad maken köra det fortaste han kunde för kanske kunde den nog hoppa in i bilen.


I dag låg det två alligatorer i vattnet tyvärr vågade jag mig inte fram till dem för att ta en bättre bild, men på storkameran har jag bättre bilder som jag får visa senare. Denna gång var jag inte lika rädd men även om de kanske inte kommer att rusa upp ur vattnet så har jag stor respekt för dessa djur.




Framme på hotellet kastade vi in våra grejer och slängde oss ner på beachen, mycket folk, men varmt i vattnet.




Denna gång blir det bara en enda övernattning här och det hotell jag bokat ligger strax norr om Ocean Drive. En bit att promenera men här är bara underbart att flanera så det är helt okej. Tyvärr är internet det sämsta hittills så det blir bara ett kort inlägg härifrån idag.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Livet i kappsäck

Roadtrip: Las Vegas till Laguna Beach Los Angeles

Roadtrip: Seattle till Las Vegas