Från Virginia Beach till New York

I går eftermiddag kom vi fram till ännu en härligt stor beach - Virginia Beach. Precis som nästan alltid på denna resa öste regnet ner de sista kilometerna, många fina blixtrar korsade himlen och precis när vi kom fram till hotellet med denna trevliga vy så kom solen fram.

Det ser folktomt ut men det är den minsta man kan säga om denna beach. Alla människor hade förstås lämnat stranden för att ta skydd för regnet. Nåväl vi hade en riktig lång bilresa bakom oss på dryga sju timmar så vi tog en promenad för att utforska omgivningarna.

På vårt hotell hittade vi seafood - buffé , dyrt men väl värt pengarna. Här fanns allt för dem som älskar skaldjur.

Efter middagen blev det ännu mera promenad vi gick ut på den fina piren där man kunde se in mot stranden och hotellen. Virginia - Beach är väl inte riktigt så mysigt och genuint, men ändå ett trevligt ställe. Vi tittade även runt i alla småbutiker, men det fanns inget intressant att köpa för vår del. Om jag inte varit så himla mätt hade kanske godisbutiken kunnat lockat, nu nöjde jag mig med att lukta och titta.

I morse var vi tyvärr tvugna att lämna Virgina Beach för sex timmars bilresa mot New York. Mycket trevlig bilfärd som gick både över och under havet. Vid Norfolk körde vi ut och norröver delstaten Virginia, mot staten Maryland och vidare mot den näst minsta delstaten Delaware.

Fantastiskt bro och tunnelsystem, vi stannade till på en rastplats precis där tunneln går ner under vattnet.

Sakta men säkert närmade vi oss New York och flygplatsen Newark där vi nu har lämnat bilen och tagit oss med taxi till Manhattan, där vi hur smidigt som helst hamnade på 31 våningen med hyfsad utsikt över Midtown. Även lite regn mötte oss såklart när vi körde ut från Lincolntunneln och vidare in mot Manhattan, men nu skiner solen igen.