San Francisco



När vi fått tillgång till vårt rum och hämtat lite ny kraft inför kvällsaktiviterna gav vi oss uppför. Himla bra träning för benmusklarna när lutningen uppför är i värsta laget. Vi tog ett kvarter åt gången och kunde sedan njuta av både utsikt och nedförsbacke.


Ganska kallt än det vi är vana vid och jag som gnällt över att ha för mycket av de varma kläderna med i det annars så heta USA, var riktigt glad över att jag hade något varmt att sätta på mig.



Mycket man vill göra på en gång när man kommer fram till en ny plats. Vi besløt oss för att ta de klassiska spårvagnarna( Cable Cars) i morgon istället. Kön var olidligt lång så här på kvällen, dessutom var vi hungriga och hittade ganska snart en restaurang nere i Fisherman's Warf.


Efter middagen hittade vi en liten fiskebåt som tog oss ut till den gamla fängelseön Alcatraz. Det var riktigt, riktigt kallt, säkert inte mer än 10 - 12 plusgrader med en kall hård vind. Insvept i ett par filtar begav vi oss ut till havs. Tyvärr var batteriet på mobilen helt urladdat - ja jag vet, jag borde ha skaffat det där extra USB - minnet som alla sagt till mig om sedan länge, då hade inte mobilen behövts laddats i tid och otid.


Vi lämnade San Francisco för en liten båttur runt  Alcatraz.



Det gungade ganska bra!


Väl framme vid Alcatraz dog mobilen, men självklart har jag The master photographer med mig, så jag har nog lite fler bilder att visa senare.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Livet i kappsäck

Roadtrip: Las Vegas till Laguna Beach Los Angeles

Roadtrip: Seattle till Las Vegas