Los Angeles - Hollywood


I morse hade vi bra med tid då dagens tripp inte var längre än 25 - 30 svenska mil sådär. Dessutom körde vi direkt till Hollywood utan att göra några extra utflykter som det lätt kan bli när man ser något intressant i guideboken eller hittar något annat intressant på vägen. Ett par stopp gjorde vi för att njuta av Stilla havets fantastiska stränder som ligger utmed Highway 101.

Morgonen började alltså utan stress, vi hann med långfrukost på mysiga Seacrest Ocean Front vid Pismo Beach och även en skön promenad utmed havet.



Hotellet ligger på en klippa precis vid motorvägen men det störs man inte alls av. Ganska många trappor ner till stranden men väl där var det en helt makalös strand.



Så sent som vid tiotiden lämnade vi detta trevliga ställe för att köra ner mot Los Angeles, där jag bokat hotell mitt i Hollywood på the Sunset Boulevard. Ganska mycket trafik de sista milesen, men hotellet var lätt att hitta och nu är vi på plats i Holywood.


Vi tog oss förstås en titt på Walk of Fame (Hollywood Boulevard) där många av världens kändisar fått en stjärna i en kvadratiskt sten gjord av konstgjord marmor ilagd på trottoaren.



En del shopping finns det förstås, men jag blev lite besviken, tycker inte att det är så glamouröst som jag trott. Jag har läst att man städar denna väg sex gånger i veckan, ändå kändes det lite sjaskigt, så här i soligt dagsljus, det kanske är annorlunda i kväll.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Livet i kappsäck

Roadtrip: Las Vegas till Laguna Beach Los Angeles

Roadtrip: Seattle till Las Vegas