Dallas - Texas


Det blev en sen morgon från Vicksburg då hotellvärdinnan bjöd på frukost så sent som klockan nio på morgonen. Vi har det lite stressigt på vår roadtrip och sova till klockan nio finns inte i vår värld, men värdinnan utlovade något extra och sa att det inte var så långt till Dallas, bara dryga 5 timmar.

Det blev verkligen något extra, en helt annorlunda frukost tillsammans med alla andra hotellgäster vid ett och samma bord. Mycket trevligt och värt den stress som dagens bilresa ner till Dallas blev då jag så gärna ville komma till Southfork, ja jag vet - hur larvigt som helst men när man är så nära så vill man ju se det i verkligheten efter alla år på 80 - talet. Idag är det ju även lördag så nått sa mig att det kanske inte är öppet så länge i kväll.


Väl nere i Dallas som är hur stort som helst hittade vi ganska fort till hotellet och ja jag hade förstås bokat så nära Southfork som möjligt. När receptionen kollade upp hur länge de hade öppet kände jag lite lätt panik, bara 45 minuter kVA r till stängning. Vi kastade oss in i bilen och körde ut till Southfork och kom med den allra sista guidade turen för dagen och imorgon söndag är det stängt!!!!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Livet i kappsäck

Roadtrip: Las Vegas till Laguna Beach Los Angeles

Roadtrip: Seattle till Las Vegas