Dallas - Southfork


Äntligen kom vi hit. Det var verkligen så himla kul att vi hann med 10 minuters marginal för att hänga med på sista turen innan de stängde för helgen. Jag har ju redan bekantat mig med sonens bilder från Southfork, men det är ju inte detsamma som att vara där själv.

 
Jag förstår om det är många yngre personer som aldrig hört talas om denna kultserie  som visades i slutet av 1970 och under hela 1980 - talet och även en bit in på 1990 - talet. Det här med Dallas var ju något helt nytt och jag tror jag såg varenda avsnitt, så här i efterhand så var det lite galet, men så var det på den tiden.




Alla utomhus scener spelades in här på ranchen och vid poolen hade familjen Ewing massor av fester och eftermiddagsdrinkar.



Vid frukostbordet samlades hela familjen varje morgon för att få spydiga kommentarer av JR. Allt handlade ju om olja, men idag fick vi veta att det faktiskt inte finns någon olja i Dallas! 



Miss Ellies kök var iallafall original, här trivdes hon verkligen bra som skådis men även i det verkliga livet.




Ja det blev en lite stressig dag som ändå till sist slutade bra. Vi bor ju lite utanför Dallas och det är inte världens roligaste ställe, lite svårt att hitta middag i kväll, men när vi körde runt lite hittade vi billig buffé mat som var helt okej. 


Det kostade bara 12 dollar per person och även om det kanske inte var så jättekul miljö blev vi riktigt mätta och ja faktiskt blev det en liten solnedgång utmed motorvägen.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Livet i kappsäck

Roadtrip: Las Vegas till Laguna Beach Los Angeles

Roadtrip: Seattle till Las Vegas